torsdag 26 juli 2012

Jag vill ha pengarna tillbaka!

Newsmill har det de senaste dagarna varit en debatt om hur Pride har kidnappats av vänsterstollar. Som när Uppsala Pride portade folkpartister för att de inte hade den rätta revolutionära glöden, eller när anställda inom polis och försvarsmakt hånades under förra årets parad. Och inget fel i det, qwerty-vänstern behöver hindras från att ta över våra offentliga arenor.

Men vad som gör mig riktigt förstämd är när försvarsmakten skriver en artikel om att man inte får kränka deras anställda. Vad fan?

För att ta en liten liknelse: antag att en buse gör ett utfall emot en polishund och försöker sparka den i huvudet. Jag förväntar mig inte att polismyndigheten skriver en artikel på Newsmill om hur busar borde respektera djurskyddslagarna och låta bli att pina oskyldiga hundar. Nej, jag förväntar mig att busen sekunden efter ligger på marken, vrålande av smärta och med blodet sprutande från det ben som hunden gör sitt bästa för att äta upp.

Vi har inte längre den värnpliktsarmé som Lasse Åberg förevigade i filmen Repmånad. Idag har vi en armé bestående av yrkessoldater, högt motiverade proffs som utbildar sig för att ta an talibaner i Afghanistan. Trodde jag i alla fall. Men om de inte klarar av en grupp nyproggare Pride-paraden i Stockholm, tänk er då vad som händer med dem i Afghanistan. Det lär hjälpa föga om försvarsmakten skriver en ilsken insändare i Kabuls Nyheter om hur illa di svenske blir behandlade. Där är det kallt stål som gäller.

Så till nästa Pride-parad förväntar jag mig att några jägarsoldater går med i tåget och tydligt visar häcklarna vad som händer med den som muckar med svenska soldater. Eller så vill jag ha försvarsbudgeten återbetald. Ett försvar som inte ens kan försvara sig själva, hur kan de förväntas försvara dig och mig?

Som inspiration till försvarsmakten, till sist en länk till en äkta filmhjälte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar