lördag 14 december 2013

Dags att lägga av?

Westerholm har lagt kepsen på hatthyllan, Anybody undrar om klockan är slagen. Skall även jag lägga ned?

Nej, jag tänker inte lägga ned för att mobben hylar. Inte än, i alla fall. Det är lätt att vara modig innan fienden står på andra sidan vallgraven.

Men ibland stöter jag på inlägg som får mig att undra vad sjutton jag bidrar med.

Som Nima Dervish, som plockar isär Aftonbladets rasistutmärkelse av Stellan Bojerud.
Som Stig-Björn Ljunggren, som reder ut varför det är inte bara rätt utan även gott och gagneligt att tillåta förintelseförnekelse.

I sällskapet känner jag mig lite kortvuxen.

Men jag fortsätter nog ändå. För min egen skull, om inte annat. Så jag kan se tillbaka om 10 år och se hur tokigt jag tänkte.

4 kommentarer:

  1. Min man säger .. man kan inte slåss mot systemet, men det går att hitta andra vägar och kryphål.

    Jag letar efter dem just nu .. och kanske bildar "´emliga armén" i min egen lilla skyttegrav.. ;-)

    En hemlig motståndsrörelse kanske?

    Jättehemlig!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. 'emliga armén? Då vill jag vara en av de brittiska flygofficerarna. Finns inga problem svåra nog att inte lösas med "a nice cup of tea".

      Radera
  2. Svar
    1. Kinesiskt. Utan smak av socker, mjölk, jordgubbar eller andra otrevligheter.

      Radera